Teufel Ultima 40 vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Ultima 40 vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Targaryen 01-12-2012

Naar mijn mening de mooiste staanders die je kunt vinden.
Dat ze dan nog eens goed klinken en erg goedkoop zijn is mooi meegenomen. Doet hett goed met men Onky TX NR414 ook al is de impedantie niet correct. Nu nog de Teufel voorversterker en ik ben gesteld.

rpauli 25-11-2012

Mijn oude B&O luidsprekers hadden het begeven en besloot uit te kijken naar redelijk geprijsde luidsprekers voor mijn Yamaha RX 797 tuner/versterker . Heb besloten de Teufel Ultima 40 te bestellen. Het recht op terugsturen was aanwezig. Heb er niet meer over gepiekerd deze luidsprekers terug te sturen. Geweldige geluidsweergave, kan niet anders zeggen ongelooflijk blij te zijn met deze aankoop. En een snelle aflevering !

Nijman87 24-10-2012

Ik heb deze prachtige set nu een week in huis en hij bevalt uitstekend! Zeer gedetailleerd geluid en mijn muziek heeft nog nooit zo mooi en vol geklonken. Een absolute aanrader, zeker voor die prijs!

erwin71 12-09-2012

verrassend goede klank in midden regionen
mooie speakers met front, nog mooier zonder front
voelen erg zwaar en robuust aan

helaas was er 1 beschadigd, maar dat was echt in sneltreinvaart opgelost (binnen 2 dagen nieuwe in huis en een vrachtbrief om de beschadigde kosteloos te retourneren)

Joris van der Steebn 15-06-2012

8 weken geleden deze luidsprekers gekocht. Een beetje op de gok, want beluisteren in geen optie, maar met wat reviews in mijn hoofd en in het bezit te zijn van het kleinere broertje van deze. Toch maar gekozen om om ze wel te bestellen.

En ik ben zwaar onder de indruk. Het geluid word is zeer mooi, menig persoon die ze hoorde was onder de indruk. De speakers doen het beter als de Ultima 30, hij geeft goede aandacht aan alle lagen, waar tevens veel detail in te vinden is. Erg mooi en natuurlijk gebruik. Ik heb gebruik deze set in combinatie met een pioneer VSX-921.

Enige minpunt is dat ik deze speakers kreeg waarbij de hoogglans voorkant vol met krassen zat. Ik nam toen contact op met de klantenservice, ik kreeg zeer snel een nieuw paar opgestuurd. Maar ook hierbij was de voorkant bekrast en zat er een deuk in de achter. Nogmaals contact gehad kreeg wederom zeer snel een 3de paar toegestuurd. Maar wederom ook deze was niet foutloos. Toen toch de keuze gemaakt om het beste paar te houden en de rest terug te sturen. Mijn conclusies hieruit was dat ik denk dat deze speakers als gebruikt zijn door andere mensen, dat deze hem terug gestuurd hebben en Teufel deze weer door verkoopt. Niks mis mee, maar een kwaliteit check is op zijn plek.

Al met al zeer tevreden over deze set, een echte aanrader!

RobWool 23-05-2012

Deze speakers gekocht na het lezen van tests en reviews.
Via een paas-aanbieding 15% korting en ze waren snel binnen. Het geluid is een enorme verbetering in mijn surround set van HK. Veel meer dimensie, dus helderder en een voller geluid. Ze zijn nu ter vervanging van de frontspeakers. Wel redelijk groot (en zwaar) maar in een hoek zeker te plaatsen. In berkenkleur zijn ze wat minder opvallend.

jagra 18-04-2012

Zuiver/mooi geluid
Spraak zeer gedetailleerd
Mooi uiterlijk/grijs voorfront
snelle levering/binnen 3 dagen

Heb deze luidsprekers nu 5 weken. Aangesloten op LG Home Cinema Set. Enorme verbetering t.o.v. meegeleverde LG luidsprekers. Absolute aanrader voor deze prijs. Als ik toch een puntje van kritiek mag hebben, Nederlandstalige gebruiksaanwijzing zou wel handig zijn.

Verder niets dan lof.

Met vr.gr. Jan

shovel1980 15-03-2012

+ zuiver / mooi geluid
+ snelle levering
+ uiterlijk

- geen tot nu toe.

Heb ze icm een yamaha rx versterker met de ultima 20 als achterboxen aangesloten! Super geluid. Knalt door de kamer heen. Aanrader!

folima 14-03-2012

Uitstekend klinkende luidsprekers, zeker in deze prijsklasse!
Mooi open geluid met een krachtig laag, wat ik eigenlijk wel gewend ben van onze oosterburen!
Komen rechtstreeks van Teufel en dat is te merken: binnen 2 dagen in huis.
Ik gebruik ze in een Home cinema set, maar ook als stereo erg mooi.
Wist niet, dat er voor zo`n laag bedrag zo`n mooi klinkende set speakers te koop zijn. TOP!!

dpe 12-02-2012

speakers van de week ontvangen, eerst andere merken zoals mission, kef en tannoy beluisterd, toch maar de stoute schoenen aangetrokken om deze te bestellen en te beluisteren. Na een snelle levering van twee dagen, speakers uitgepakt en aangesloten. Speakers zien er erg mooi uit voor een schandalig lage prijs van 359 euro na een korting van 10% en gratis bezorgen. Het geluid van de speakers is eveneens erg mooi te noemen. Strakke lage bas en een mooi bereik in het midden en hoog. De speakers doen het niet onder voor andere merken in deze segment. Ik denk dat ik hier lang plezier aan zal beleven. Zeker een aanrader.

shovel1980 21-02-2012

Hallo, waar had je de prijs die je noemt gevonden? Gr mike

ArthurU 28-02-2012

Kunt u aangeven waar u deze prijs heeft kunnen krijgen?
Alvast bedankt

robstuart 16-01-2012

Voor mijn ietwat oudere vloerstaande luidsprekers op leeftijd, Kef's en de Davis luidsprekers zocht ik een alternatief op Marktplaats. Ik kon niet echt vinden wat ik zocht. Tenslotte de gok genomen om de Ultima 40 van Teufel eens te bestellen met het idee; niet goed, alleen verzendkosten weg. Ik kan jullie zeggen die gaan niet meer terug.

Deze Ultima's verbaasde alle luisteraars in ons gezin over de strakke en helder laag en prachtig midden. Het hoog is zonder meer goed zonder scherp te zijn. Nu zijn ze ruim 4 weken ingespeeld en het wordt steeds leuker. Het vermogen om zo laag te gaan met met deze slanke vloerstaanders is opmerkelijk. Het laag maakt dat contrabas partijen en bas gitaar ineens in de kamer staan. Geen duister laag gerommel meer. De laag akkoorden worden ineens hoorbaar, wat een plezier. Wie zei dat lage tonen niet te plaatsen zijn?

Ik heb er nog geen verklaring voor hoe Teufel dit voor elkaar krijgt. De Kef's en Davis hebben ongeveer de gelijke afmetingen en kast inhoud maar dit laag wordt niet bereikt.

Ik ben een liefhebber van Jazz en kamermuziek. Ik luister naar CD's en LP's. De Ultima's worden aangestuurd door de NAD 743 verbonden met 2.5mm verzilverde luidspreker kabel. De Ultimas's staan 75cm van de muur af, staan vrij, en op 4,5 meter van elkaar

Kortom, ik ben heel verrast dat dit mogelijk wordt gemaakt en dat voor zo'n laag bedrag.

Rob

Tjeerd van Dijk 11-11-2011

Deze Teufels heb ik een aantal maanden in huis. Ik zocht eigenlijk een paar mooie staanders, maar had er ook niet heel veel geld voor over. Eerst nog wat gezocht op Marktplaats naar 2de hands, maar toen kwam ik deze luidsprekers tegen. Een 2de hands prijs voor nieuwe luidsprekers. Online niet heel veel informatie of reviews kunnen vinden, maar uiteindelijk toch maar de gok genomen. En met "gok" bedoel ik bestellen zonder te luisteren/voelen/kijken. Teufel levert alleen maar online maar geeft genoeg ruimte om bij ontevredenheid de luidsprekers terug te sturen. Plus 12 jaar garantie als je ze besluit te houden.

Aangesloten op een Marantz versterker klinken ze zeer behoorlijk. En voor deze prijscategorie klinken ze zelfs zeer goed. Een vergelijking met een paar B&W's gaat niet op natuurlijk, maar met een Jamo setje van vergelijkbare prijs stijgen ze daar behoorlijk bovenuit.

Ik luister veel acoustisch spul en dat klinkt hartstikke goed. Maar in films is het laag ook subliem. 1 ding staat vast, je hoeft er niet meer een losse subwoofer bij te zetten. Die zal niks meer toevoegen. Deze staanders blaast je compleet van de bank af.

Duurzaamheid is altijd moeilijk te zeggen na een periode van een paar maanden, maar door hun garantie van 12 jaar heb ik hier wel een hoog cijfer voor gegeven. Bouwkwaliteit is overigens goed. Dingen zijn niet te tillen zo zwaar.

Enige toevoeging die ik nog wel gedaan heb (en wat ik iedereen zou aanraden) is het op spikes plaatsen van deze staanders. Om het laag eigenlijk niet via de grond terug te horen.

Verder prima speakers die ik iedereen aan zou raden. En als je 2000 euro meer te spenderen hebt moet je natuurlijk lekker B&W's gaan kopen. Maar dat is appels met peren vergelijken.

wbijlsma 30-10-2011

Deze luidsprekers gaan laag, heel laag. Mijn subwoofer heeft moeite om lager te komen). Ook is de detaillering zeer verfijnt, vooral in het hoog. Soms is het hoog wat te aanwezig, maar dat kan ook door mijn kleine luisterruimte komen. Het stereobeeld is goed, zeer goed zelfs. Dit komt waarschijnlijk door de hooggeplaatste midden- en hogetonen luidpsrekers. De luidsprekers klinken het best met moderne dynamische muziek met veel lage bassen en pittige hoge tonen. De oude pop klassiekers zijn wat minder geschikt, maar klinken nog steeds heel goed voor luidsprekers van dit geld. De afwerking is ook zeer goed, ze zien er erg mooi uit, vooral zonder frontje. Ze zijn hun geld meer dan waard!
(duurzaamheid geef ik een 9 vanwege de 12jaar garantie die je krijgt bij Teufel)

Voor een kleiner modelletje zijn de Teufel Ultima20's een aanrader (€200). De detaillering is net zo goed als de Ultima40 (dankzij dezelfde drivers) en deze kleine luidsprekers gaan ook erg laag. Zorg wel dat deze niet te dicht bij de muur staan, dan wordt de bas wat hol/boemerig.